Ustawa o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych od niedawana nakłada obowiązek na instytucje publiczne aby te umożliwiły przekazywanie faktur drogą elektroniczną. Daty wprowadzenia zmian:
- Od 18 kwietnia 2019 – dotyczących zamówień o wartości powyżej 30 000 EUR
- Od 1 sierpnia 2019 – dla wszystkich zamówień
Z tego powodu została przygotowana specjalna Platforma Elektronicznego Fakturowania (PEF), za pomocą której umożliwione jest dostarczanie e-faktur do jednostek administracji publicznej.
Co istotne to to, że nowa ustawa nie nakłada obowiązku na stosowanie faktur elektronicznych w zamówieniach publicznych. Jest to jedynie zobowiązanie administracji publicznej do przyjęcia e-faktury, jeśli dostawca taką będzie chciał wystawić. Wystawca faktury nadal ma wolny wybór czy wystawi fakturę elektronicznie czy papierowo.
Przygotowane zostało rozwiązanie indywidualne, które umożliwia zaimportowanie e-faktur oraz korekt, kótre wysłane zostału za pomocą Platformy Elektronicznego Fakturowania. Plik z wygenerowanym dokumentem w formacie xml pobrany z platformy PEF można importować do programów z linii Sage Symfonia ERP, Sage Symfonia 2.0 oraz Sage Symfonia 50cloud za pomocą specjalnego szablonu importu.
Rozwiązanie wraz z instrukcją instalacji i użytkową można zamówić kontaktując się z nami telefonicznie: 74 666 21 00 lub mailowo: kontakt@cicomputer.pl.
Generowanie e-faktur w formacie przyjmowanym przez platformę PEF oraz wysyłanie ich do tej platformy w ramach standardowej funkcjonalności programów Sage zaplanowane jest na koniec 2020 roku.
Potrzebują Państwo pomocy lub doradztwa?
Jesteśmy Złotym Partnerem Sage i chętnie pomożemy rozwiązać Państwa problem.